Niniejszy Regulamin określa zasady i warunki ogólne sprzedaży prowadzonej przez Zakład Techniki Cieplnej i Chłodniczej Klima Sp. z o.o. za pośrednictwem Platformy B2B działającej pod adresem: www.klima.com.pl (zwanej dalej: „Platformą B2B”) oraz określa zasady i warunki świadczenia przez Zakład Techniki Cieplnej i Chłodniczej Klima Sp. z o.o. usług nieodpłatnych drogą elektroniczną.
Spis treści
- §1 Definicje
- §2 Postanowienia ogólne
- §3 Zasady korzystania ze Platformy B2B
- §4 Rejestracja
- §5 Składanie i realizacja zamówień, płatności
- §6 Usługi nieodpłatne
- §7 Reklamacje i gwarancje dotyczące usług nieodpłatnych świadczonych drogą elektroniczną
- §8 Odpowiedzialność
- §9 Dane osobowe i pliki „Cookies”
- §10 Rozwiązanie umowy (nie dotyczy zamówień/umów sprzedaży)
- §11 Postanowienia końcowe i zmiana Regulaminu
§1 Definicje
- Sprzedawca – Zakład Techniki Cieplnej i Chłodniczej KLiMA Sp. z o.o. z siedzibą w Łomiankach, adres: ul. Warszawska 17, 05-092 Łomianki, NIP: 5220102426, REGON: 008425510, KRS: 0000037036, będąca jednocześnie właścicielem Platformy B2B.
- Magazyn Sprzedawcy – znajduje się pod adresem: Magazyn KLIMA, CTPark Warszawa Północ, ul. Wiśniowa 1, 05-152 Łomna Las.
- Kontrahent – podmiot prowadzący działalność gospodarczą, niezależnie od formy tej działalności, mający siedzibę bądź miejsce prowadzenia działalności gospodarczej na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, dokonujący w ramach tej działalności montażu urządzeń klimatyzacyjnych i/lub grzewczych oraz zakupu u Sprzedawcy urządzeń marek Gree, LG Electronics lub Mitsubishi Electric.
- Użytkownik – Kontrahent lub osoba fizyczna upoważniona przez Kontrahenta do jego reprezentowania.
- Konto Użytkownika – oznacza indywidualny dla każdego Użytkownika panel, uruchomiony na rzecz Kontrahenta przez Sprzedawcę.
- Rejestracja – oznacza czynność faktyczną dokonaną na zasadach ustalonych w Regulaminie, niezbędną dla korzystania przez Użytkownika/Kontrahenta ze wszystkich dostępnych dla nich funkcji Platformy B2B.
- Login – oznacza indywidualne oznaczenie Użytkownika w postaci należącego do Użytkownika adresu e-mail, wymagane wraz z Hasłem do rejestracji oraz zalogowania się do Konta Użytkownika w Platformie B2B.
- Hasło – oznacza ciąg znaków literowych, cyfrowych lub innych wybranych przez Użytkownika, niezbędnych dla zabezpieczenia dostępu do Konta Użytkownika w Platformie B2B. Hasło ustalane jest przez Użytkownika podczas dokonywania Rejestracji Użytkownika w Platformie B2B. Hasło musi składać się z minimum 8 znaków, w tym co najmniej jednej dużej litery i jednej cyfry lub znaku specjalnego.
- Towar – oznacza produkt przedstawiony przez Sprzedawcę za pośrednictwem Platformy B2B, przeznaczony do sprzedaży.
- Umowa sprzedaży – oznacza umowę sprzedaży zawartą drogą elektroniczną na zasadach określonych w Regulaminie oraz umowie o współpracy między Kontrahentem a Sprzedawcą, o ile zawarto odrębną umowę o współpracy.
- Dostawa – oznacza czynność faktyczną polegającą na dostarczeniu Kontrahentowi przez Sprzedawcę Towaru określonego w zamówieniu, za pośrednictwem firmy kurierskiej, lub na życzenie Kontrahenta poprzez odbiór własny z Magazynu Sprzedawcy.
- Regulamin – oznacza niniejszy regulamin Platformy B2B.
- Strona Internetowa Platformy B2B – oznacza strony internetowe, pod którymi Sprzedawca prowadzi Platformę B2B, działające w domenie www.klima.com.pl
- Umowa o świadczenie usług nieodpłatnych – umowa o świadczenie usług nieodpłatnych drogą elektroniczną, zawarta pomiędzy Sprzedawcą a Kontrahentem, także za pośrednictwem Użytkownika nie będącego Kontrahentem, na zasadach określonych w Regulaminie.
§2 Postanowienia ogólne
- Wszelkie prawa do Platformy B2B, w szczególności autorskie prawa majątkowe, prawa własności intelektualnej do jego nazwy, a także do formularzy, wzorów zgłoszeń, treści, logotypów należą do Sprzedawcy, a korzystanie z nich może następować wyłącznie na zasadach określonych w Regulaminie.
- Korzystanie z Platformy B2B następuje za pomocą sieci Internet i Strony Internetowej Platformy B2B, jako zasobu systemu teleinformatycznego oraz informatycznego Sprzedawcy.
§3 Zasady korzystania z Platformy B2B
- Korzystanie ze Platformy B2B oznacza każdą czynność Użytkownika, której celem lub skutkiem jest dostęp do treści zamieszczonych na Stronie Internetowej Platformy B2B, z zastrzeżeniem postanowień §4 Regulaminu.
- Korzystanie ze Platformy B2B możliwe jest wyłącznie na zasadach i w zakresie określonym w Regulaminie.
- Sprzedawca podejmie niezbędne kroki, aby korzystanie z Platformy B2B było możliwe dla Użytkowników w ramach popularnych przeglądarek internetowych, systemów operacyjnych, typów komputerów oraz typów połączeń internetowych. Sprzedawca nie daje jednak gwarancji i nie ponosi odpowiedzialności za to, że każda opcja konfiguracyjna sprzętu elektronicznego posiadanego przez Użytkownika, pozwoli na korzystanie ze Platformy B2B.
- W celu korzystania z Usług udostępnionych w Platformie B2B, niezbędne jest posiadanie przez Użytkownika działającego konta poczty elektronicznej.
- Użytkownik Platformy B2B nie posiada uprawnień do dokonywania jakiejkolwiek ingerencji w treść, strukturę, formę, grafiki, zasady działania Platformy B2B.
- Zabronione jest dostarczanie przez Użytkownika wszelkich treści o charakterze bezprawnym oraz wykorzystywanie przez Użytkownika Platformy B2B, Strony Platformy B2B lub usług nieodpłatnych świadczonych przez Sprzedawcę, w sposób sprzeczny z prawem, zasadami współżycia społecznego, z naruszeniem dóbr osobistych osób trzecich lub uzasadnionych interesów Sprzedawcy.
- Użytkownik jest uprawniony do korzystania ze Platformy B2B wyłącznie na użytek własny lub na rzecz Kontrahenta, którego reprezentuje. Zabronione jest wykorzystywanie funkcji i treści Platformy B2B w celu podejmowania przez Użytkownika działań naruszających interes Sprzedawcy.
- Sprzedawca oświadcza, iż publiczny charakter sieci Internet i korzystanie z usług świadczonych drogą elektroniczną wiązać może się z zagrożeniem pozyskania i modyfikowana danych Użytkowników i Kontrahentów przez osoby nieuprawnione, dlatego powinni oni stosować odpowiednie środki techniczne, które zminimalizują wskazane wyżej zagrożenia, w szczególności stosować programy antywirusowe i chroniące tożsamość osób korzystających z sieci Internet.
§4 Rejestracja
- Utworzenie konta Użytkowania następuje przez dokonanie przez niego rejestracji Konta w Platformie B2B i jego weryfikacji oraz zatwierdzenia przez Sprzedawcę.
- Rejestracja jest konieczna do składania przez Użytkownika zamówień za pośrednictwem Platformy B2B.
- Rejestracji mogą dokonać tylko firmy instalacyjne posiadające ważny certyfikat f-gazowy dla przedsiębiorców, czyli certyfikat firmowy, wydawany przez UDT.
- Użytkownik rozpoczyna Rejestrację poprzez wypełnienie na Stronie Internetowej Platformy B2B formularza rejestracyjnego.
- Wypełnienie formularza rejestracyjnego następuje z zachowaniem poniższych zasad:
- dane wpisane do formularza rejestracyjnego powinny dotyczyć wyłącznie Użytkownika i/lub Kontrahenta i być zgodne z prawdą, przy czym wyłącznie Użytkownik ponosi odpowiedzialność za prawdziwość i prawidłowość wpisanych danych;
- Użytkownik zobowiązuje się do zapoznania i zaakceptowania warunków Regulaminu;
- Użytkownik powinien wypełnić wszystkie pola formularza rejestracyjnego, chyba, że pole jest oznaczone, jako opcjonalne (pole obowiązkowe oznaczone jest gwiazdką);
- Użytkownik może wyrazić zgodę na przetwarzanie jego danych osobowych przez Sprzedawcę w celu otrzymywania materiałów promocyjnych i marketingowych dotyczących towarów i usług oferowanych przez Sprzedawcę i/lub zgodę na przetwarzanie jego danych osobowych przez Sprzedawcę, na przesyłanie informacji handlowych za pomocą środków komunikacji elektronicznej (system internetowy, e-mail, sms) na udostępnionych przez Użytkownika telekomunikacyjnych urządzeniach końcowych (telefon, tablet, itp.), przy czym Użytkownik ma prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania i usuwania.
- Przesłanie wypełnionego formularza rejestracyjnego jest równoznaczne z:
- zapoznaniem się i akceptacją przez Użytkownika warunków Regulaminu;
- zawarciem umowy o świadczenie usług przez Sprzedawcę w postaci prowadzenia Konta Użytkownika;
- upoważnieniem Sprzedawcy do przetwarzania danych osobowych Użytkownika zawartych w formularzu rejestracyjnym w celu świadczenia usługi prowadzenia Konta Użytkownika.
- Fakultatywne wyrażenie zgody na przetwarzanie danych osobowych o których mowa w ust. 4 d powyżej oznacza, że:
- zgoda jest dobrowolna i może być w każdej chwili cofnięta;
- Użytkownikowi, którego dotyczą dane osobowe, przysługuje prawo dostępu do treści oraz poprawiania i usuwania danych osobowych;
- powierzenie Sprzedawcy danych osobowych następuje poprzez odznaczenie odpowiedniego pola w formularzu rejestracyjnym.
- Użytkownik zobowiązany jest dołożyć wszelkich starań w celu zachowania poufności i nieudostępniania osobom trzecim Hasła. W razie zaistnienia okoliczności wskazujących na podejrzenie, iż Hasło znalazło się w posiadaniu osoby nieuprawnionej, Użytkownik ma obowiązek niezwłocznego zawiadomienia o tym fakcie Sprzedawcy, z wykorzystaniem dostępnych środków łączności. W takiej sytuacji Użytkownik otrzyma od Sprzedawcy nowe hasło na adres email będący loginem, które będzie mógł zmienić na własne.
- W wypadku, gdy Użytkownik zapomni Hasła, może zwrócić się za pośrednictwem formularza znajdującego się w Platformie B2B o podanie nowego Hasła. W takiej sytuacji Użytkownik otrzyma od Sprzedawcy nowe hasło na adres email będący Loginem, które będzie mógł zmienić na własne.
- Sprzedawca tworzy i wdraża zabezpieczenia przed nieuprawnionym korzystaniem, zwielokrotnianiem lub rozpowszechnianiem treści zawartych w Platformie B2B.
W przypadku zastosowania przez Sprzedawcę powyższych zabezpieczeń, Użytkownik zobowiązuje się powstrzymać od jakichkolwiek działań zmierzających do usunięcia lub obejścia takich zabezpieczeń lub rozwiązań.
§5 Składanie i realizacja zamówień, płatności
- Podane na Platformie B2B informacje nie stanowią oferty handlowej w rozumieniu art. 66 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (Dz. U. t.j. z 2016 r., poz. 380 z późn.zm.) i nie mają charakteru wiążącego.
- Składanie zamówień na Platformie B2B jest możliwe wyłącznie dla Zarejestrowanych Użytkowników i po zalogowaniu się. Takie ograniczenie ma na celu potwierdzenie posiadania, przez firmy dokonujące zakupu, niezbędnych certyfikatów zgodnie z ustawą z 15 maja 2016 r. o substancjach zubożających warstwę ozonową oraz o niektórych fluorowanych gazach cieplarnianych oraz rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) Nr 517/2014 z dnia 16 kwietnia 2014r. w sprawie fluorowanych gazów cieplarnianych i uchylenia rozporządzenia (WE) nr 842/2006.
- Użytkownik może składać zamówienia przez Platformę B2B przez 7 dni w tygodniu i 24 godziny na dobę za pośrednictwem Platformy B2B. Realizacja złożonych zamówień odbywa się w godzinach funkcjonowania biura Sprzedawcy.
- Sprzedawca realizuje zamówienia Użytkowników wyłącznie w przypadku braku zaległych płatności Kontrahenta i nieprzekroczonego przez niego limitu kupieckiego wynikającego z łączącej ich umowy handlowej, o ile taką zawarto.
- Użytkownik dokonuje zamówienia, wybierając Towar, którym jest zainteresowany, określając jego ilość przy danym Towarze i przez wybór polecenia „Dodaj do koszyka”. Użytkownik po zebraniu całości zamówienia klikając guzik „Przejdź do podsumowania”, wybiera opcję dostawy: odbiór własny lub wysyłka. W przypadku wyboru opcji wysyłki, Użytkownik następnie wprowadza adres wysyłki oraz wybiera formę płatności za zamówienie. Każdorazowo przed wysyłką zamówienia do Sprzedawcy podawana jest cena łączna wybranych Towarów.
- Na podstawie złożonego zamówienia, Sprzedawca dokonuje weryfikacji dostępności zamówionego przez Użytkownika Towaru.
- W przypadku braku zamówionego Towaru albo braku możliwości realizacji zamówienia Użytkownika z innych powodów, w tym także, gdy zakup Towarów od dostawców Sprzedawcy nie będzie możliwy w czasie przewidzianym na realizację zamówienia, Sprzedawca poinformuje Użytkownika drogą elektroniczną lub telefonicznie o powstałych okolicznościach.
- Jeśli realizacja zamówienia okaże się niemożliwa Sprzedawca może zaproponować Użytkownikowi:
- anulowanie całości zamówienia (wybór tej opcji przez Użytkownika zwalnia Sprzedawcę z obowiązku realizacji zamówienia);
- anulowanie zamówienia w części, w której jego realizacja nie jest możliwa w racjonalnym terminie (wybór tej opcji przez Użytkownika zwalnia Sprzedawcę z realizacji zamówienia w zakresie, w jakim nie jest ona możliwa)
- podział zamówienia oraz określenie terminu realizacji zamówienia w części, której realizacja pierwotnie nie jest możliwa (wybór tej opcji przez Użytkownika powoduje, że Dostawa dokonana zostanie w odrębnych przesyłkach, przy czym Użytkownik nie będzie ponosił dodatkowych kosztów Dostawy związanych z podziałem zamówienia).
- W przypadku braku zamówionego Towaru lub braku możliwości realizacji zamówienia Użytkownika z innych przyczyn, w szczególności w przypadku niemożności pozyskania przez Sprzedawcę zamówionego Towaru w racjonalnym terminie, może on odstąpić od umowy sprzedaży w terminie 30 (trzydzieści) dni od daty jej zawarcia.
- Złożenie zamówienia stanowi złożenie przez Użytkownika do Sprzedawcy oferty zawarcia umowy sprzedaży Towarów będących przedmiotem zamówienia.
- Po złożeniu zamówienia, Sprzedawca przesyła na podany przez Użytkownika adres poczty elektronicznej potwierdzenie przyjęcia zamówienia. Potwierdzenie przyjęcia zamówienia jest oświadczeniem Sprzedawcy o przyjęciu oferty, o której mowa w §5 pkt. 9 powyżej.
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo do odstąpienia od umowy sprzedaży w terminie 14 (czternaście) dni od jej zawarcia w przypadku, gdy została ona zawarta podczas wadliwego funkcjonowania Platformy B2B i/lub Strony Internetowej Platformy B2B, w tym w razie wyświetlenia błędnych cen, lub opisów Towarów.
- Użytkownik otrzymuje od Sprzedawcy, na adres poczty elektronicznej, informację o przyjęciu przez niego zamówienia do realizacji.
- Ceny na Stronie Internetowej Platformy B2B zmieszczone przy danym Towarze:
- są widoczne dopiero po zalogowaniu i wyłącznie dla zarejestrowanych Użytkowników, którzy posiadają niezbędne uprawnienia do ich zakupu zgodnie z ustawą;
- są cenami netto (bez podatku VAT) określonymi w złotych polskich;
- nie zawierają informacji dotyczących kosztów Dostawy, o których Użytkownik jest informowany w trakcie składania zamówienia.
- Ostateczną ceną wiążącą strony umowy sprzedaży jest cena Towaru zawarta na Stronie Internetowej Platformy B2B w momencie składania zamówienia przez Użytkownika.
- Warunki Płatności:
- Kontrahent, z którym Sprzedawcę wiąże stosowna umowa handlowa, dokonuje płatności za zamówione Towary po otrzymaniu faktury VAT w terminie wskazanym na fakturze, przelewem bankowym, na rachunek bankowy Sprzedawcy.
- Pozostali Kontrahenci dokonują płatności za zamówione Towary w formie przedpłaty na podstawie faktury pro forma, której dokonanie stanowi warunek realizacji zamówienia w oparciu o płatności online. Dostępne formy płatności:
Płatności kartą:
- Visa
- Visa Electron
- Mastercard
- MasterCard Electronic
- Maestro
Sprzedawca dostarcza fakturę VAT za pośrednictwem poczty elektronicznej na wskazany prze Kontrahenta adres email, chyba że Użytkownik/Kontrahent wyraźnie określi inny sposób dostarczenia faktury VAT.
- Płatności obsługiwane są przez Autopay S.A. z siedzibą w Sopocie przy ul. Powstańców Warszawy 6, zarejestrowana w Sądzie Rejonowym Gdańsk – Północ w Gdańsku, VIII Wydział Gospodarczy KRS pod nr 0000320590, o kapitale zakładowym w wysokości 2 205 500 PLN (w całości wpłaconym), NIP: 585-13-51-185; wpisana do rejestru dostawców usług płatniczych pod numerem IP17/2013, do rejestru instytucji pożyczkowych pod numerem RIP000109, do rejestru pośredników kredytowych pod numerem RPK002057, do rejestru przedsiębiorców telekomunikacyjnych pod numerem 11050.

- W przypadku wystąpienia konieczności zwrotu środków za transakcję dokonaną przez Kontrahenta kartą płatniczą Sprzedający dokonana zwrotu na rachunek bankowy przypisany do karty płatniczej Kontrahenta.
- Sprzedawca może zamieścić w Platformie B2B informację o liczbie orientacyjnych dni roboczych, niezbędnych do realizacji zamówienia.
- Zamówione Towary są dostarczane do Użytkownika za pośrednictwem firmy kurierskiej, na adres wskazany w formularzu zamówienia, lub poprzez odbiór własny w Magazynie Sprzedawcy, albo też na inny adres wyraźnie wskazany przez Użytkownika i zaakceptowany przez Sprzedawcę.
- Czas realizacji zamówienia, niezależnie od wybranej formy płatności (przelewem, płatności elektroniczne lub kartą płatniczą), jest liczony od dnia uznania rachunku bankowego Sprzedawcy – dotyczy klientów nie posiadających umowy handlowej ze Sprzedawcą.
- Użytkownik zobowiązany jest zbadać dostarczoną przesyłkę w czasie i w sposób przyjęty przy przesyłkach danego rodzaju, w obecności pracownika/reprezentanta firmy kurierskiej i ma prawo domagać się od pracownika/reprezentanta firmy kurierskiej, spisania właściwego protokołu w razie stwierdzenia ubytku lub uszkodzenia przesyłki.
- Użytkownik ma możliwość odbioru osobistego zamówionego Towaru. Odbioru można dokonać w Magazynie lub innym miejscu ustalonym przez Sprzedawcę w dni robocze, w godz. 8 -16 po wcześniejszym ustaleniu terminu odbioru pocztą elektroniczną lub w uwagach do zamówienia.
§6 Usługi nieodpłatne
- Sprzedawca świadczy na rzecz Użytkowników, drogą elektroniczną usługi nieodpłatne:
- Prowadzenie Konta Użytkownika;
- Newsletter
- Sprzedawca zastrzega sobie możliwość wyboru i zmiany rodzaju, form, czasu oraz sposobu udzielania dostępu do wybranych wymienionych usług, o czym poinformuje Użytkowników w sposób właściwy dla zmiany Regulaminu.
- Usługa prowadzenie Konta Użytkownika, dostępna jest po dokonaniu Rejestracji, na zasadach opisanych w §4 Regulaminu.
- Usługa Newsletter jest świadczona na zasadach określonych w polityce prywatności dostępnej pod adresem Polityka Prywatności – Klima
- Użytkownikowi przysługuje prawo zgłoszenia Sprzedawcy uwag w związku z korzystaniem ze wskazanych powyżej usług nieodpłatnych. Uwagi winne być złożone w formie elektronicznej na adres B2B@klima.com.pl. Sprzedawca, w miarę możliwości, lecz nie później niż w terminie 14 dni roboczych udziela odpowiedzi na uzasadnione zastrzeżenia Użytkownika na jego adres poczty elektronicznej, podany w zgłoszeniu uwag.
- Sprzedawca jest uprawniony do zablokowania dostępu do Konta Użytkownika i usług nieodpłatnych, w przypadku działania przez Użytkownika na szkodę Sprzedawcy lub innych Użytkowników i/lub Kontrahentów, naruszenia przez Użytkownika przepisów prawa lub postanowień Regulaminu, a także, gdy zablokowanie dostępu do Konta Użytkownika i usług nieodpłatnych jest uzasadnione względami bezpieczeństwa – w szczególności: przełamywaniem przez Użytkownika zabezpieczeń Platformy B2B lub inne działania o charakterze hakerskim. Zablokowanie dostępu do Konta Użytkownika i usług nieodpłatnych z wymienionych przyczyn trwa przez okres niezbędny do rozwiązania kwestii stanowiącej podstawę zablokowania tego dostępu. Sprzedawca zawiadamia Użytkownika i/lub Kontrahenta o zablokowaniu dostępu do Konta Użytkownika i usług nieodpłatnych drogą elektroniczną na adres podany przez Użytkownika w formularzu rejestracyjnym.
§7 Zwroty, reklamacje i gwarancje
- Użytkownik ma prawo do zgłoszenia Sprzedawcy reklamacji w związku z korzystaniem z usług nieodpłatnych świadczonych drogą elektroniczną przez Sprzedawcę.
- Reklamacja, o której mowa w §7 powyżej może być złożona w formie elektronicznej i przesłana na adres elektroniczny Sprzedawcy. W zgłoszeniu reklamacyjnym Użytkownik winien podać swój Login oraz opis powstałego problemu. Sprzedawca, w miarę możliwości niezwłocznie, lecz nie później niż w terminie 14 (czternaście) Dni Roboczych rozpatruje reklamacje i udziela odpowiedzi na adres poczty elektronicznej Użytkownika, podany w zgłoszeniu reklamacji.
- Wszelkie kwestie związane ze zwrotami lub reklamacjami zakupionego Towaru reguluje Regulamin zwrotów dostępny na stroni Sprzedawcy – link do regulaminu zwrotów.
§8 Odpowiedzialność
- Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za niewykonanie lub nienależyte wykonywanie usług świadczonych drogą elektroniczną, jeżeli jest to spowodowane przez osoby trzecie (w szczególności operatorów telekomunikacyjnych, dostawców łączy telekomunikacyjnych i energii elektrycznej). Sprzedawca ponosi jednak odpowiedzialność jak za własne działanie lub zaniechanie za działania lub zaniechania osób, z których pomocą wykonuje usługi świadczone drogą elektroniczną, jak również osób, którym wykonanie tych usług powierza.
- Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za niemożliwość lub utrudnienia w korzystaniu z Platformy B2B, wynikające z przyczyn leżących po stronie Użytkownika, w tym za utratę przez Użytkownika lub wejście w posiadanie przez osoby trzecie (niezależnie od sposobu) jego Hasła.
- Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności z tytułu szkód spowodowanych działaniami lub zaniechaniami Użytkownika, w tym za korzystanie przez niego z Platformy B2B w sposób niezgodny z obowiązującymi przepisami prawa lub Regulaminem.
- Sprzedawca zastrzega sobie możliwość wyłączenia względnie zawieszenia funkcjonalności Platformy B2B na czas niezbędnych napraw, aktualizacji i dokonywania zmian.
- Wyłącznym źródłem zobowiązań Sprzedawcy jest niniejszy Regulamin, łączące strony umowy oraz bezwzględnie obowiązujące przepisy prawa.
§9 Dane osobowe i pliki „Cookies”
- Administratorem danych osobowych Użytkowników przekazanych Sprzedawcy dobrowolnie w ramach Rejestracji oraz w ramach świadczenia przez Sprzedawcę usług drogą elektroniczną lub w ramach innych okoliczności określonych w Regulaminie, jest Sprzedawca.
- Dane osobowe przetwarzane będą przez Sprzedawcę na zasadach określonych w dokumencie – Polityka Prywatności zamieszczonym na Stronie Internetowej Platformy B2B – Polityka Prywatności – Klima.
- Sprzedawca stosuje mechanizm plików “cookies”, które podczas korzystania przez Użytkownika ze Strony Internetowej Platformy B2B, zapisywane są przez serwer Sprzedawcy na dysku twardym urządzenia końcowego Użytkownika.
- Mechanizm plików “cookies” ma na celu poprawne działanie Stron Internetowych Platformy B2B na urządzeniach końcowych Użytkowników. Mechanizm ten nie niszczy tych urządzeń oraz nie powoduje zmian konfiguracyjnych w tych urządzeniach ani w oprogramowaniu zainstalowanym na tych urządzeniach. „Cookies” nie mają na celu identyfikacji Użytkownika.
- Sprzedawca stosuje mechanizm plików “cookies” w celu:
- zapamiętania informacji o urządzeniach końcowych Użytkownika;
- weryfikacji i rozwoju swojej oferty;
- statystycznych.
- Każdy Użytkownik ma prawo wyłączyć mechanizm „cookies” w przeglądarce internetowej swojego urządzenia końcowego. Sprzedawca wskazuje, że wyłączenie „cookies” może jednak spowodować utrudnienia lub uniemożliwić korzystanie ze Stron Internetowych Platformy B2B.
§10 Rozwiązanie umowy
(nie dotyczy zamówień/umów sprzedaży)
- Każda ze Stron może rozwiązać umowę o świadczenie usług drogą elektroniczną w każdym czasie i bez podania przyczyn, z zastrzeżeniem zachowania praw nabytych przez drugą Stronę przed rozwiązaniem ww. umowy oraz postanowień poniżej.
- Użytkownik, który dokonał Rejestracji rozwiązuje umowę o świadczenie usług drogą elektroniczną poprzez zgłoszenie żądania zablokowania Konta Użytkownika przy użyciu dowolnego środka komunikacji na odległość, umożliwiającego zapoznanie się Sprzedawcy z oświadczeniem woli Użytkownika, przy czym rozwiązanie umowy następuje po upływie okresu wypowiedzenia wynoszącego 7 (siedem) dni.
- Rozwiązanie umowy nie zwalnia Użytkownika z wywiązania się ze zobowiązań względem Sprzedawcy, jeżeli w dniu rozwiązania umowy takie istnieją.
- Sprzedawca, wypowiada umowę o świadczenie usług drogą elektroniczną poprzez wysłanie do Kontrahenta stosownego oświadczenia woli na adres poczty elektronicznej podany przez Kontrahenta podczas Rejestracji. Wypowiedzenie może dotyczyć umowy zawartej z Kontrahentem i/lub umów zawartych na jego rzecz dotyczących poszczególnych Użytkowników.
- Po upływie okresu wypowiedzenia Sprzedawca blokuje Konto, którego dotyczyło wypowiedzenie.
§11 Postanowienia końcowe i zmiana Regulaminu
- Regulamin obowiązuje od dnia opublikowania na Stronie Internetowej Platformy B2B i zastępuje poprzednio obowiązujące regulaminy Platformy B2B.
- Zawartość Serwisu pełni rolę informacji handlowej i nie stanowi oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego. Złożenie (wysłanie) Formularza zamówienia przez Klienta nie oznacza zawarcia umowy, a jedynie złożenie oferty kupna wybranych produktów.
- Zdjęcia produktów/aranżacji mają charakter poglądowy i ilustracyjny, a stopień ich zgodności z oryginałem zależy od kalibracji i jakości sprzętu używanego do wyświetlania zdjęć i w związku z tym, ich rzeczywisty wygląd i kolor może odbiegać od prezentowanego na zdjęciach. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do zmiany niektórych parametrów technicznych produktów, a także ich wyglądu.
- Treść niniejszego Regulaminu może zostać utrwalona poprzez wydrukowanie, zapisanie na nośniku lub pobranie w każdej chwili ze Stron Internetowych Platformy B2B.
- Regulamin może ulec zmianie. O treści zmian Regulaminu każdy Użytkownik zostanie poinformowany przez Sprzedawcę poprzez wyświetlenie komunikatu o dokonanych zmianach, widocznego po zalogowaniu się Użytkownika w Platformie B2B.
- Poinformowanie o zmianie Regulaminu, w sposób określony powyżej nastąpi nie później niż na 7 (siedem) Dni Roboczych przed wprowadzeniem zmienionego Regulaminu. W razie, gdy Użytkownik posiadający Konto Użytkownika, nie akceptuje nowej treści Regulaminu obowiązany jest zawiadomić o tym fakcie Sprzedawcę w ciągu 7 (siedem) dni od daty poinformowania o zmianie Regulaminu. Brak akceptacji skutkuje rozwiązaniem umowy zgodnie z postanowieniami §10. Niezgłoszenie zastrzeżeń w powyższym terminie skutkuje akceptacją przez Użytkownika wprowadzonych zmian do Regulaminu.
- Wszystkie zamówienia przyjęte przez Platformę B2B do realizacji przed dniem zmiany Regulaminu są realizowane na podstawie regulaminu, który obowiązywał w dniu składania zamówienia przez Użytkownika.
- Jeżeli jakakolwiek część Regulaminu okaże się nieważna lub nieskuteczna w świetle przepisów obowiązującego prawa należy tę część interpretować w taki sposób by była ona zgodna z prawem właściwym i odzwierciedlała najbliżej jak to możliwe intencje danego zapisu. Pozostałe części Regulaminu pozostają w pełnej mocy i są w pełni skuteczne.
- Postanowienia niniejszego Regulaminu wiążą strony o ile nic innego nie wynika z Umów łączących Sprzedawcę z Kontrahentem, których postanowienia mają pierwszeństwo przed regulacjami zawartymi w Regulaminie.
- W przypadku powstania sporu na gruncie zawartej Umowy sprzedaży, strony będą dążyły do rozwiązania sprawy polubownie. Prawem właściwym dla rozstrzygania wszelkich sporów powstałych na gruncie niniejszego Regulaminu jest prawo polskie.
- Regulamin wchodzi w życie z dniem 02.09.2024.